Edge 605/705 software version 2.30, 23.7.2008

Garmin fenix 7X und epix Gen 2 im Test

Der Schwerpunkt dieses Tests und Vergleichs der Garmin Fenix 7X Solar und Garmin Epix Gen 2 liegt auf den Sensoren wie Höhenmesser, Positionsbestimmung und Herzfrequenz. Was unterscheidet die beiden GPS-Outdoor-Smartwatches? Und wie gut ist die Taschenlampe der Fenix 7X für den Outdoorbereich? Hier geht es zum Test der Outdoor-Smartwatches ...
  • es gibt eine neue firmware:


    Change History
    Changes made from version 2.20 to 2.30:


    * Removed time limitation from history recording.
    * Deleting history through the menu on the device will now also delete the history file from mass storage.
    * Fixed issue where averages and calories could accumulate when auto-paused.
    * Fixed issue where workout dates could be incorrect on the watch when loaded from the PC.
    * Fixed issue where settings were sometimes not saved when GPS was turned off.
    * When creating a course, device will no longer show history that does not have track point data.
    * Correct issue with repeated auto-pause/resume when starting.
    * Fixed issue where routes created in MapSource could have invalid points after being loaded to the Edge.
    * Fixed some problems with calculating total ascent.
    * Fixed issue with grade being dashed and elevation not changing.
    * Added an Entertainment category in POI List.
    * Speeded up searching in Find Cities.
    * Fixed issue where wheel size was not auto-calibrating.
    * Fixed issue where unit does not return to previous screen after route recalculation.
    * Added progress bar for software updates.
    * Added ability to hit LEFT/RIGHT to toggle between Bike Computer pages and Course Points page.
    * Fixed problem with Time to Point display on course data page.
    * Allow UP and DOWN to cycle the bottom pane of data on the Course Timer screen.
    * Fixed some issues that would allow creating an invalid course that would end as soon as you pressed start.
    * Fixed issue where certain languages (Svenska, Magyar, Slovensky) would not work with course compass page.
    * Fixed issue where when more than one mapset is installed the unit only searches for addresses on the closest mapset.
    * Fixed issue where keyboard would not immediately update when switching modes.
    * Improved route recalculation.
    * Fixed issue where ?Arriving At...' message does not always show destination.
    * Disabled panning on the map displayed on the course timer page.
    * Fixed issue where the Course Elevation Profile shows a straight line on long activities.
    * Added average power to the lap data in XML.
    * Updated many German translations.
    * Fixed issue where auto-pause/manual lap causes 0 distance lap.
    * Changed zoom levels at which towns and villages appear based on size to help declutter the map.
    * Increased the number of calories that can be shown on History Totals page.
    * Made some changes to reduce 0 speed reporting when using GSC10.

  • Ich habe meine ganzen Strecken auf der SD Karte, die jetzt auch als solche bezeichnet werden z.B.:
    SD Strecke1
    Will ich mir eine Strecke im Menüpunkt "Karte" ansehen, dann kommt beim 1. Mal die richtige Strecke. Schalte ich dann auf eine andere Strecke, kommt im Kartenmodus irgendeine Strecke und die dann auch in den anderen Strecken immer wieder.
    Das war aber auch schon in der alten Version so.

  • Hallo,


    ist ein bekannter Bug der Version 2.30.


    Kopiere die Strecken auf den internen Speicher (weg von der SD) und es sollte alles wieder OK sein.



    Viele Grüße
    Mathias :)

  • Datenschutz ist uns & Euch wichtig, daher verzichten wir auf Bannerwerbung & Web-Analysetools! Um das Forum zu unterstützen, bitten wir Euch, über diesen Link: bei Amazon zu bestellen....
    Für Euch ist das nur ein Klick, uns hilft es das Forum langfristig und werbefrei für Euch zu betreiben!
    Alternativ sehr gerne auch per Paypal spenden.
    Vielen, vielen Dank ...
  • Hallo Mathias!
    Danke für den Tipp, auf das bin ich gerade draufgekommen, da heute eine Strecke wieder nicht funktionierte.
    Aber wozu hat man dann die SD Karte?
    Ich habe jetzt 9.604KB und 19 Strecken auf den internen Speicher geladen. Alles OK
    Aber wieviel geht auf den internen Speicher?

    Was mache ich jetzt mit der SD Karte?
    Gruß
    Harry